O nás

Představuje se vám náš startupový projekt hrnků a doufáme v budoucnu i dalších doplňků s originálními autorskými malbami. Grafika je zatím převážně s ženskou tématikou, inspirovanou českou a keltskou mytologií a hlubinnou archetypální psychologií. Malby vytvořila Anna Filipová, nápad jak je poslat do světa spolu s doprovodnými texty se vylíhl v hlavě Jiřiny Macháčkové. A tak je tu tenhle malý a doufáme, že časem třeba i větší e-shop.  

176214165_474285530675879_4895558797102835112_nSDIM2408_ok_web
Anna a Ina
                    

Jak to všechno začalo?

Bylo nebylo, v Jižních Čechách se narodily dvě ženy. Jedna pár let po invazi „spřátelených“ vojsk, druhá rok po Sametové revoluci. A tyhle dvě se potkaly na slavnostech letního slunovratu v roce 2012. Byly tam, protože od dětství v jejich duších šepotaly ozvěny mystiky dávnější a hlubší, než nabízel víc jak tisíciletý rámec křesťanství i s ním bojující modernistický ateismus. Šepoty, které slyšeli mnozí před nimi – třeba ti, kteří v devatenáctém století hledali a dotvářeli mýty emancipujícího se českého národa nebo seriózní badatelé pátrající po stopách předkřesťanských prvků v českém folklóru a lidových slavnostech.

Ale především jejich duše rezonovaly s lidmi, kteří v sobě stejně jako ony slyšeli volání spirituality ženského principu, ozvěny dávných bohyní, které volaly přes prostor a čas, dožadujíce se znovuobnovení vztahu lidí ke stvořitelské síle a potenciálu ženského pólu existence – bez ohledu na jejich původ, rasu či náboženství. A tehdy, na oněch slunovratových slavnostech, zavanul prostorem duch dávného keltského Avalonu, zvoucí k v čase ztracené cestě kněžek Bohyně a vytváření její české podoby. Obě ženy se tedy zapsaly do prvního ročníku výcviku pro kněžky Staré Evropy. Během něj mladší z žen, Anna, tehdy ještě Vojáčková, vytvořila první sérii kreseb s tématikou bohyní českého Kola roku. A na dlouhou dobu je pak schovala do šuplíku. Starší z žen, Ina, během výcviku pochopila, že její cesta je mnohem hlubší, než vytváření rituálů ve jménu Bohyně a že ji její cesta volá k propojení dávné mystiky s moderními výzkumy vědomí – a že si přeje nikoliv kázat lidem o Bohyni, ale umožňovat jim jejich vlastní psychospirituální prožitky.

Čas plynul. Uběhlo téměř devět let, kdy obrázky ležely v šuplíku. Anna během nich přetavila svou zručnost a výtvarný talent v zavedenou praxi originálního krejčovství, specializujícího se na výrobu historických a historizujících modelů (mrkněte http://juth-design.com) a občas pomáhala Ince zhmotnit modely, po kterých toužila. Neb Inka sice má spoustu tvůrčích nápadů, nicméně je, eufemisticky řečeno, výraznější zručností nenadána. Inka se stala certifikovanou lektorkou holotropního dýchání, které jí dalo nástroj k provázení lidí po krajinách jejich duší, nezatížený žádnými spirituálními rámci. Metodu, po které toužila. Pokud jste zvědaví, mrkněte sem https://www.ekologie-duse-a-sveta.com.

A jak to bylo dál? Dokončení jednoho z modelů připadalo zrovna na čas zimního slunovratu a Vánoc – a Anna k němu Ince přibalila obrázky bohyní jako dárek. A tady vstupuje na scénu Covid a muži. Inka dostala nápad - donesla Aniččiny obrázky, díky pandemii mírně nevytíženému, týmu tchánovy reklamní agentury a začala s ním zhmotňovat hrnky. Bylo to možné díky jinému muži z Macháčkovic klanu – Inčinu synovi, který měl před rokem také nápad - a nakoupil do firmy vybavení pro kvalitní tisk na předměty. A protože Inka během prvního lockdownu o něj doma setrvale zakopávala a byla svědkem testování celé technologie, dobře si pamatovala, že ve firmě vybavení je.  Celá reklamní agentura vznikla v druhém létě po Sametové revoluci, díky spanilé jízdě Macháčka nejstaršího a jeho syna pro vybavení do Němec. To dalo základ malé firmě, která existuje už přes třicet let a stojí, tedy za fyzickým tvořením hrnků na které se díváte – pokud vás zajímá víc, mrkněte sem https://mapros.cz. Macháček prostřední, Inčin životní partner, vládnoucí neviditelným světům dat a informačních technologií, stojí také za přípravou e-shopu. Takže pokud by někdo měl pocit, že je té ženské energie na něj trochu moc, vězte, že muži jsou za projektem též. A nejen tři generace Macháčků - nádhernými akvarelovými barvami, kterými jsou obrázky namalovány, obdaroval Aničku pro změnu její životní partner.  Muži tedy k vytvoření e-shopu velmi zásadně přispěli - bez nich by stvoření prostě neproběhlo – tak, jako to ostatně vždy.

A zazvonil zvonec a příběhu, jak jsme začali je konec. Jak to bude dál, je na vás i nás.